Boreal Springs

February 26, 2008

Anderson – Round 6: ‘Misery Business, Pt. 1′

Filed under: Anderson — Tags: , , , — Mao @ 12:56 pm

Anderson Family Round 6

Thomas Anderson successfully got away with his plan and now everything seems to be going his way. His lover, Jun Yu, is now under his roof and no longer screwing his enemy and his daughter, Alyssa, is the perfect little princess. But how does Alyssa feel about this?

 

Alyssa plays with Webster

Alyssa: I’m glad my mom left Webster here when she left. He’s about the only socialization I get outside of school! Daddy says, ‘you can have fun when you’re rich and powerful’… yeah, but when will that be? I wanna have fun now!

But, I don’t say that. Dad means well and he’s helped me out a lot. I just need to keep listening to him and I’m sure I’ll succeed. It was too bad mom didn’t do the same…

Alyssa practices for Thomas

Daddy also expects me to practice my communication regularly. He says that I’m going to be Mayor and then I’ll have all the friends in the world. I guess that makes sense and I am really charismatic! Plus, being mayor would mean I could have big, expensive parties!

Daddy doesn’t know it, but I’ve already got my own following at school. It’s really funny–guys are so stupid! I don’t even have to do my homework anymore… I just pretend to until daddy goes away. Some dork does it for me–I dunno his name. Not like it matters!

Alyssa calls for Janine

Speaking of dorks, when daddy and Jun are gone, I usually call my mom. I called one evening and some weirdo boy answered the phone! I don’t remember any boys being there–not aside from Derek and Henry. He sounded weird to, like he couldn’t talk or something. Whatever. I’ll have to be careful the next time I go over and visit… don’t want any creepy people following me home!

Thomas and Jun

I’m not sure what I think about daddy and Jun. I guess it’s good that mom and daddy are happy now… but Jun seems so young. I dunno, I guess it’s okay, though. She keeps daddy distracted and then I can watch TV or sneak a phone call or two.

Doesn’t daddy understand how hard it is to maintain your ‘it’ girl status? I have to be able to gossip!

 

Alyssa practices turning down boys

Daddy sometimes has me practice when he’s not watching. I like to practice my little ‘no way, you dork’ speeches! You’d be surprised how many of those I say in a day! I’ve got it down to a science.I also work on my other charms. Attractive guys like me too, obviously, but I have to tell them no. It’s so much more fun! They still do stuff for me and I don’t have to do anything!

——-

Note From Mao: Ahh, Alyssa. You’re scaring me! I’m really interested in what’s going to happen as things keep developing. Poor Ryu.

10 Comments

  1. Poor Ryu :( i ca guess it was him on the phone, also i wonder who this dork boy is? Alyssa doesn’t seem to be very nice, but maybe inside (deep,deep down) shes nice? I dunno? Also lol about the little following Alyssa has going on a school that line was good! Great update!!!!!!!!!!!!!

    Mao edit: Yep, it was him! It made me laugh–he actually called Alyssa. Alyssa is… Alyssa. I’m still not sure about her yet.

    Comment by Sanna — February 26, 2008 @ 1:42 pm

  2. I hope Alyssa doesn’t turn out bad. Ryu looks pretty cool :P I hope she doesn’t shoot him down when it matters.

    Mao edit: I’m not sure what route Alyssa is going to take yet–just have to wait and see. Ryu will get burned, though, but he’s a persistent fellow…

    Comment by L3w1s — February 26, 2008 @ 2:32 pm

  3. I just discovered this blog Mao! You know I’ll read anything you put out! :D

    I’m all caught up now. Wow, I actually liked Jun Yu, but after all of her skankitude… Grrr, I don’t like adultery. But anyway, great update Mao, I’ll definitely be tuning in!

    Mao edit: Hiya, Josh! :D Haha, poor Jun… she’s just got a different way of looking at the world.

    Comment by Josh — February 26, 2008 @ 5:27 pm

  4. Lol to Alyssa practicing her “no way, you dork” speeches. I hope poor Ryu doesn’t have to hear too many of those.

    Mao edit: Poor Ryu, indeed!!

    Comment by Amy — February 26, 2008 @ 5:42 pm

  5. lol to the no dork speech I don’t kno whether to feel sorry for Alyssa or happy lol semms the town quieted a little lol Cant’ wait for more :) ;)

    Mao edit: You’d think it’s quieted down, wouldn’t you? We haven’t gotten to the chaotic Saunders house yet… sigh.

    Comment by Brian — February 26, 2008 @ 9:53 pm

  6. aha, just stumbled on this, since you linked to it in the new WoS…

    anyway, loving it! so much drama in so short a time! =O Alyssa scares me a bit as well. she seems like one of those girls i used to fight with in high school. -shifty eyes-

    Jun Yu…i’m hating on her, for sure. as Josh said, the ‘skankitude’ is just not putting her in my good books. :P she thinks only of herself, too, which makes her an excellent substitute mother for Alyssa, perhaps. haha

    Mao edit: Ahh, you got here via VacuusVox, did you? My portal is the one that holds all my sites and I update it whenever I start something new. I’m not usually one for announcements if it isn’t on the level of KiD and WoS. ;) But I’m glad you found your way here!

    Comment by Riot — February 27, 2008 @ 2:05 am

  7. Whew finally caught up. I am glad that Thomas and Janine are happy. Alyssa is going to be a mess huh? lol

    Mao edit: Another familiar face! ;) She’s going to be… interesting.

    Comment by Detris — February 27, 2008 @ 11:43 am

  8. Oh boy, that Alyssa has sure been influenced by her lousy father. It’s too bad her mother didn’t force her to move out with her. Oh well, maybe she’ll change once she goes to college and gets away from Thomas.

    Mao edit: Thomas is a bit of a control-freak. He can control Alyssa and Jun, so it’s the perfect situation.

    Comment by Mandie — February 27, 2008 @ 3:02 pm

  9. Thomas is one controlling man, how long will Jun deal with that?! She seems to have a mind of her own.

    Mao edit: I think Jun is mostly content with the fact she has money and no responsibility.

    Comment by Ann — February 28, 2008 @ 11:51 am

  10. Alyssa is a ‘mean girl’ in training – enough said.

    Haha, indeed!

    Comment by arcadata — February 12, 2009 @ 10:12 pm

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress